Monday, December 7, 2015

When restaurants are stung by social media








This is an unusually long -- unusual for the writer, that is -- post from Manu Chandra, one of the country's most admired and respected chefs.
It recounts how the misdeed of one errant member of The Fatty Bao team in Delhi went 'viral' on social media, with the mud-slinging turning into a barrage of allegations against the brand and its owners.
Manu Chandra narrates how swiftly they acted in the wake of the incident and what action was taken. Still, there was no undoing the damage that had already been done.
Social media allows customers to take public every complaint -- from a delay in service to, as in this case, 'swindling'. Disgruntled customers would rather vent and share than have their grievances redressed by the management of a restaurant, which is what any sensible person should do in such a circumstance. That, as Manu puts it, is 'the nature of the beast' and some people seem to derive a perverse pleasure from being able to rip apart restaurants and reputations on these very public platforms.
If it's merely a bad review, the restaurant can, perhaps, dismiss it. But accusations of a lack of professional ethics cannot be dismissed thus. So, a response such as this is called for and completely justified. Many of those who commented on Manu Chandra's post welcomed the stand he took and were clear they would not be swayed by the negative publicity.
Other restaurateurs who face similar situations may want to take a cue from this -- provided their commitment to running an ethical business is clearly established.
The other issue this incident raises is, of course, that of the integrity of your staff. I know for certain that Manu Chandra handpicks and trains his teams across his restaurants. Still, there are no guarantees against hiring the odd employee whose integrity is questionable. It's always a challenge for restaurant owners. Constant scrutiny and the sternest action against errant staff  is the only way you could possibly hope to tackle these situations. It also pays to bear in mind that social media is out there, licking its chops and rubbing its hands, waiting for the slightest slip-up on the part of restaurants.

1 comment:

  1. شركة تنظيف راس الخيمة
    لا أحد يختلف على أنه يوجد عدد كبير من شركات التنظيف لكن لا يسعك بالطبع وضع ثقتك في جميعها لذلك ننصحك بضرورة التواصل مع شركة تنظيف بيوت راس الخيمة إذا وجدت صعوبة في تنظيف منزلك وستجد لدينا كل ما ترغب فيه وتسعى للوصول إليه من أهداف حيث أننا نعمل جاهدين على تحقيق أفضل النتائج التي من شأنها الحصول على استحسان جميع عملائنا الكرام في أقل وقت وبأقل تكلفة فلا داعي للتفكير طويلا في الأمر بل اتصل بنا الآن.
    شركة تنظيف فلل راس الخيمة
    شركات تنظيف المباني في راس الخيمة
    شركة تنظيف شقق راس الخيمة
    شركة تنظيف بيوت راس الخيمة
    إذا كان هناك بعض البقع الصعبة على المفروشات فنحن لدينا أقوى أنواع المواد المنظفة التي تساهم بشكل كبير في إزالة أصعب البقع مع الحفاظ على الألوان ورونقها.
    نعمل على تنظيف المطابخ بكل محتوياتها بأحدث التقنيات حيث يمكننا تنظيف البوتاجازات وإعادتها إلى هيئتها الأولى وكذلك تنظيف الثلاجات والشفاطات والمراوح وأجهزة التكييف والأفران بكل أنواعها وأحجامها.
    شركة تنظيف كنب راس الخيمة
    يمكننا تنظيف جميع المقتنيات المصنوعة من الزجاج ومن ثم تلميعها دون إحداث أي خدش بها أو تعريضها للكسر.
    بما أن المنازل لا تخلو من القطع المصنوعة من الرخام فنحن قادرون أيضا على جلي الرخام وتلميعه جيدا وإزالة الأوساخ المتراكمة عليه.
    إذا رغبت في التواصل مع شركة تنظيف بيوت راس الخيمة فيمكنك القيام بذلك في أي وقت ومن أي مكان حيث أن فريق خدمة العملاء التابع لشركتنا المتميزة متواجد على مدار اليوم لاستقبال جميع المكالمات الهاتفية التي تأتي من أي عميل كريم.
    شركة مكافحة حشرات راس الخيمة

    ReplyDelete